Bij Nova Massage & Wellness wordt gewerkt met een combinatie van twee massagetechnieken: de traditionele Indonesische massage (Pidjiet) en de traditionele Chinese massage, Tuina Siathsu, die zich richt op drukpunten. Door meridianen en drukpunten te activeren (masseren), gaat uw energie weer stromen en dit zorgt voor directe verlichting en een energieker gevoel.   

Ontspanningsmassage:
De intensiteit van deze massage is zacht tot matig en heeft een kalmerende en rustgevende werking. Deze massage is gericht op ontspanning van de spieren, bevordering van de doorbloeding en verbetering van het stofwisselingsproces. Het regelmatig ondergaan van een ontspanningsmassage voorkomt knopen en ophopingen van afvalstoffen in de spieren. Hierdoor wordt de kans op het ontstaan van chronische klachten verkleind. 
 
Nek- Schouder Rug Massage:
De intensiteit van deze massage wordt aan uw wensen en behoeften aangepast. Met name bij mensen die langdurig in één, vaak verkeerde houding, zitten of staan, hebben de spieren in rug, nek en schouders veel te verduren. De spieren krijgen vaak te weinig rust. Doorbloeding is eigenlijk het sleutelwoord voor elke massage, zo ook voor deze. De massage is erop gericht de doorbloeding te optimaliseren, de lichamelijke functies te verbeteren en vermoeidheid en stress te verminderen. Deze massage is in de praktijk erg doeltreffend gebleken bij bijvoorbeeld hoofdpijn, rugpijn en een stijve nek. Tevens werkt deze massage preventief en reduceert hiermee de kans op chronische pijnklachten.

Sportmassage:
Deze massage is gericht op het onderhouden van een goede spierconditie. Door met een hoge intensiteit de spieren te strijken, kneden en de drukpunten stevig aan te pakken, wordt de doorbloeding gestimuleerd en geoptimaliseerd. Hierdoor worden afvalstoffen snel afgevoerd, wat een goede voorbereiding of snel herstel ten goede komt. U zult hierdoor ook minder last hebben van krampen, verzuring van de spieren en spierpijn na het sporten. 

Herstel
Sportmassage is een belangrijk onderdeel van het herstelproces bij sporters. Intensieve trainingssessies dienen afgewisseld te worden met massages om de spieren te laten herstellen. Als er sprake is van een slechte balans tussen inspanning en ontspanning, ligt de kans op overbelasting en blessures op de loer. Sportmassages zijn niet zo zeer bedoeld om de prestaties van de sporter te verbeteren, maar wel om het herstel te bevorderen en blessures te voorkomen. Uiteraard draagt dit indirect wel bij aan de prestaties van de sporter.  

​Spierpijn
Door intensief sporten, treden kleine beschadigingen in de spiervezels op. Dit is normaal en is zelfs nodig om de spier te laten groeien. De spierpijn die hiermee gepaard gaat, kan dus ook geen kwaad en verdwijnt binnen enkele dagen vanzelf. Met een sportmassage zal spierpijn echter sneller verholpen worden. Een goede cooling down na het sporten heeft ook een goede werking op het spierherstel. Door een kwartiertje uit te lopen of fietsen gaat de spierspanning omlaag, verdwijnen de afvalstoffen en heb je minder kans op spierpijn.

Chronische pijnklachtenmassage:
Deze massage richt zich specifiek op probleemgebieden: gebieden waar u al lange tijd een zeurende en/of stekende pijn ervaart. Vaak gaan dergelijke klachten gepaard met stijfheid en bewegingsbeperkingen. Meestal worden deze pijnklachten veroorzaakt door ophopingen van afvalstoffen in de spieren, waardoor er geen goede doorbloeding meer is. Door deze ophopingen met een hoge intensiteit te masseren, laten de afvalstoffen los en komt de doorbloeding weer op gang. Dit leidt tot verlichting en reductie van de pijn. 
Langdurige klachten zijn hardnekkig en masseren alleen, is in de meeste gevallen niet voldoende om het probleem in zijn geheel op te lossen. Het ontstaan van de klacht heeft een oorzaak en deze moet aangepakt worden. Ook bij dergelijke langdurige klachten kan deze massage echter wel veel verlichting en pijnvermindering brengen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan zenuwbeknellingen en beginnende hernia’s. Indien er sprake is van een hernia, zal ik met uw toestemming contact opnemen met uw arts of fysiotherapeut om advies in te winnen over wat ik wel en vooral ook niet moet doen.

Voetreflexmassage:
In de voeten bevinden zich de uiteinden van zenuwbanen en energiebanen. Een voetreflexmassage bevordert de circulatie van de bloedsomloop, lymfestroom en energiestroom. Je voeten weerspiegelen wat er zich in je lichaam afspeelt en een voetmassage komt eigenlijk het hele lichaam ten goede. 

Zwangerschapsmassage:
De zwangerschapsmassage is zeer effectief ter stimulatie van de bloedsomloop in de borsten en ter voorkoming van vochtophoping in de benen. Tevens helpt deze massage u ontspannen in deze intensieve periode en draagt deze bij aan het voorkomen van hoofd- en rugpijn.